søndag den 29. april 2012

Pure chocolatecookies

Yeah.....så lykkedes det endeligt. Jeg fik kreeret den perfekte chokolade cookie, ihvertfald i mit univers! Denne cookie er flad, bør nydes afkøles og minder mest af alt om et stort styke chokolade, nam nam.... Inspiration til denne cookie fandt jeg i "The hummingbird bakery", dog har jeg lavet ret mange ændringer, så min version kommer her.

Ingredienser (10 store cookies)
30 g smør
250 g toblerone (eller anden chokolade)
1 æg
80 g sukrin (eller alm. sukker)
1/4 tsk vanilieekstrakt
40 g kamutmel (eller hvedemel)
30 g mandelmel
en knivspids salt
½ tsk bagepulver

Smør og halvdelen af chokoladen smeltes over vandbad eller i mikroovnen. Sukker, æg og vanilie blandes godt, til massen er lys og luftig. Smør/chokoladeblandingen hældes i æggemassen og der blandes forsigtigt. Mel, salt og bagepulver blandes sammen og tilsættes lidt efter lidt. Der røres til blandingen er jævn. Endelig hakkes den resterende chokolade groft og tilsættes til dejen. Chokoladestykkerne røres rundt, hvorefter dejen fordeles på 2 bageplader beklædt med bagepapir. Der skal være god plads mellem kagerne, da de flyder meget ud.
Kagerne bages i 10-15 min i en forvarmet ovn ved 170 grader. Hold øje med kagerne de sidste minutter. Kagerne køler lidt at på pladerne, inden de sættes på en bagerist og køler helt af. Når de er kolde sættes kagerne i køleskabet, og vupti, så har man simpelthen de lækreste chokoladecookies når den lille syndige sult melder sig!


Disse ualmindelige lækre cookies blev resultatet. Den kommer på top to listen over de bedste cookies på bloggen. En anden super god cookie opskrift kan du finde her.

Så endelig lykkedes det mig at finde den perfekte chokoladecookie opskrift, men mon ikke der findes nogle cookie opskrifter derude som skal afprøves ? Det tror jeg nok !!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar