onsdag den 11. april 2012

Eksotiske småkager

Forleden til min fødselsdag bagte jeg disse lækre småkager. De smagte forbavsende godt og derfor vil jeg gerne dele opskriften med jer. Opskriften er en jeg for lang tid siden har fundet på internettet, desværre husker jeg ikke hvor.

Ingredienser (ca 30 stk)
100 g smør
85 g rørsukker
½ tsk vaniliesukker
100 g mandelmel
110 g hvedemel
4 spsk appelsinsaft
1 spsk fint revet appelsinskal
1 æg
1 tsk kakao + 1 spsk sukker

Smør, sukker og vanilie røres sammen til det er hvidt og luftigt. Hvedemel og mandelmel tilsættes og røres i blandingen. Æg og appelsinsaft tilsættes og dejen samles hurtigt. Dejen stilles på køl i 1 time. Herefter formes dejen til små toppe og sættes på en bageplade med bagepapir med en ske. Kagerne drysses med kakaosukker og bages 6-8 minutter i en forvarmet ovn ved 180 grader eller indtil kagerne er gyldne i kanten.    


Lækre, lækre småkager !
Sprøde med en frisk appelsinsmag. Det er bestemt ikke sidste gang jeg har bagt disse !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar