fredag den 20. april 2012

Lakrids-kylling

Kan man virkelig det ? Ja, det kan man faktisk godt !!!
Forleden faldt jeg over rå lakridspulver og sød lakridssirup fra Johan Bulow.



Jeg har et lidt ambivalent forhold til disse produkter, da lakrids efter min mening er slik og slik stopper man ikke i maden. Nå, men man har vel et standpunkt til man tager et nyt !
Jeg følte mig fristet og tænkte, det er nu eller aldrig. Så nu kaster jeg mig ud i om det der lakrids i maden er ok, eller om slikket virkelig skal blive i slikskålen !

Så derfor skulle vi prøve lakridskylling ! Retten er jo uhyre simpel, men I får opskriften alligevel.

Ingredienser (4 personer)
4 kyllingebryster
4 tsk rå lakridspuvler
4 tsk sød lakridssirup
salt, peber

Kyllingbrysterne masséres med lakridspulver, salt og peber og trækker i ca 30 min. Lige før kyllingebrysterne lægges på panden smørres en halv tsk lakridssirup på hver side af kyllingebrysterne. Kyllingebrysterne lægges på panden og steges til de er gennemstegte.


Lakridskyllingen blev serveret med blandet salat.

Johan Bulow anbefaler at kyllingen indtages med en kølig lakrids stout, frisk salat og et groft flutes.

Og hvad er så dommen over lakridskyllingen. Det smagte fint nok og det var en utrolig interessant smagskombination, men for mit vedkommende foretrækker jeg nu stadig lakrids i slikskålen. Jeg har nu stadig nogle opskrifter med lakrids liggende. Så helt færdig med lakridseksperimenterne er jeg nu ikke endnu. Især fordi jeg købte et stort glas lakridssirup, og jeg kan jo ikke lave is med det hele. Eller kan man ?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar