søndag den 22. april 2012

Opfølgning på udfordringen - 7 dage uden korn

En tidlig morgenstund i sidste uge blev jeg fristet af frk sveskes udfordring, der omhandlede 7 dage uden korn. Inden jeg nåede at tænke mig om sprang jeg med på vognen. Jeg tilføjede dog produkter med højt GI i udfordringen, da det primært er dem jeg skal undgå. Da en del kornprodukter i forvejen har højt GI, er det meget begrænset hvor meget korn jeg indtager.

Nå, de første dage gik så vidt fint. Mit problem var dog primært min frokost, hvor jeg som regel plejer at spise rugbrød med pålæg. Der gik heller ikke mange dage før jeg var tilbage på rugbrødsvognen. Bortset fra den ene skive rugbrød jeg har fået til frokost har jeg været fuldstændig kornfri. Og bortset fra en enkelt skefuld chokoladeis, så har jeg holdt mig til varer med lavt GI. Så alt i alt er jeg faktisk meget tilfreds. Jeg havde brug for at komme op på hesten efter en påske, hvor det gik en anelse skævt, så frk sveskes udfordring kom som sendt fra himlen.

Har jeg tænkt mig at fortsætte den kornfrie livsstil ? Nej, det var sjovt at prøve. Men det eneste kornprodukt jeg stortset spiser er en skive rugbrød til frokost og et stykke knækbrød i ny og næ. Så jeg tror ikke det har den store betydning om jeg dropper de sidste kornprodukter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar