søndag den 15. april 2012

PCO venlig banankage

Denne banankage serverede jeg for mine veninder i påsken og den var et kæmpe hit. De fik først at vide at den var PCO venlig efter de havde smagt den og blev vildt overraskede. PCO venlige kager kan sagtens smage godt, det kan rent faktisk godt lade sig gøre at bage en velsmagende kage selvom der ikke er bjerge af sukker og hvedemel i. Opskriften fandt jeg hos pcoliv. Jeg lavede et par enkelte ændringer, så min version kommer her.

Ingredienser (12-14 personer)
2 æg
150 g sukrin
150 g kamutmel
150 g mandelmel
2 tsk bagepulver
1 tsk vaniliepulver
3 bananer
200 g kvark
2 spsk flydende margarine

Æg og sukrin piskes luftigt. Kamutmel, mandelmel, bagepulver og vaniliepulver blandes sammen. Kvark, banan og flydende margarine tilsættes, hvorefter de tørre ingredienser tilsættes og det hele blandes godt sammen. Kagen hældes i en springform (ca. 25 cm i diameter) og bager ca 50 minutter ved 175 grader. Hold godt øje med kagen tilsidst. Bagetiden varierer meget fra ovn til ovn og form til form.


Kagen blev serveret med en chokoladecreme, der lige gav kagen det sidste pift !


Kagen er efter min mening lige som en banankage skal være, nemlig lidt tung og en anelse klistret. Luftige banankager bliver der ikke spist i vores hus :o)

1 kommentar:

  1. Mon man kan lave cupcakes ud af denne opskrift ?:-)

    SvarSlet