onsdag den 4. april 2012

Reje cocktail

Forleden havde vi fået rejer til påskefrokosten. Jeg er så dårlig til at smide mad ud, så derfor besluttede jeg mig for at lave reje cocktail med resterne.
Opskriften er en gammel svend som jeg som regel benytter mig af, så den vil jeg lige dele med jer ;o)

Ingredienser (4 personer)
150 g rejer
150 g asparges
1/4 tyndtskåret salathoved

Marinade
3 spsk olie
1 spsk citronsaft
½ tsk groft revet løg
1/4 tsk mild paprika
salt og peber

Dressing
50 g mayonaise
1.5 dl ymer
1 spsk koncentreret tomatpure
½ fed knust hvidløg
nogle dråber citronsaft
1/4 tsk mild paprika
1 tsk engelsk sauce
salt og peber

Ingredienserne til marinaden blandes og asparges og rejer vendes i marinaden. Rejer og asparges trækker i marinaden i ca 30 minutter. Ingredienserne til dressingen blandes sammen. Det tyndtskårne salat fordeles i portionsglas, glasset skal være ca 1/4 fuld af salat. Rejer og asparges fordeles over salaten. Tilsidst tilsættes dressingen på toppen.


Total yndlings restemad !
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar