lørdag den 4. februar 2012

Skyr fra Løgismose

Skyr fra Løgismose, har I smagt dem? Forleden faldt jeg over 2 forskellig slags skyr i Netto, nemlig mango, passion og ingefær (gul låg) og hindbær, rabarber og vanilie (lyserødt låg). Da jeg er stor fan af skyr og bruger skyr natural hver gang jeg kan komme til det, så måtte disse små også prøves.



Skyr'en med mango, passion og ingefær smager frisk og smagen af mango og passion frugt træder fint igennem. Jeg synes ikke rigtig at jeg kan smage ingefær'en. Den er på ingen måde sukkersød, som mange mejeriprodukter med  frugt ellers godt kan være.

Skyren med hindbær, rabarber og vanilie er rigtig lækker og cremet som den første. Der er ingen frugtklumper i, som kan være et plus eller minus hvem, alt efter hvem man er. Den smager frisk igennem af hindbær, men man kan lige ane smagen af rabarber og vanilie. De er på ingen måde så sure som almindelig skyr, men holder stadig den lidt stive konsistens, hvilket tiltaler mig meget.

Det eneste der trækker lidt ned er prisen. Jeg måtte af med 10 kr for 250g (de var endda på tilbud tror jeg). Det lyder måske ikke af så meget, men når man tænker på at der kun er tale om 250g og en natural koster 14 kr for 500g, så synes jeg de er lidt dyre. Men smagen overvinder tilsyneladende min nærrighed  !

Så igår formiddag fik jeg skyr med  hindbær, rabarber og vanilie med hjemmekogt rabarber til. Det smagte virkelig utrolig lækkert, og den ekstra rabarber var med til at gøre rabarber smagen i skyr'en endnu mere fremtrædende. Lækkert!

                                      
                          Hindbær, rabarber og vanilie skyr med hjemmekogt rabarber, mums !

1 kommentar:

  1. Har lige faktisk lige købt dem i dag, glæder mig til at smage dem :)
    Til normal pris koster de 11,95,- i netto, så ja det er lidt dyrt..

    SvarSlet