lørdag den 24. marts 2012

Skyr med rugbrødscookies

Mine eftermiddagssnacks består som regel af et stykke frugt eller et knækbrød med pålæg. Men i dag havde jeg tid (og lyst) til noget andet. Valget faldt derfor på skyr med hjemmelavet blomme/sveskemos og hjemmebagte rugbrødscookies. Nam nam siger jeg bare. Både det syrlige, det søde og det sprøde element var til stede, en kombination der lige gik op i en højere enhed.
Mine rugbrødscookies var et eksperiment, men de blev faktisk ganske gode.
Opskriften kommer her og jeg fik 5 "cookies" ud af opskriften.

Ingredienser
1 skive rugbrød uden skorpe
10 g kokos
2 spsk blomme/sveskemos eller marmelade
20 g fint hakkede abrikoser + rosiner
2 spsk vand

Rugbrødet skæres i mindre skiver og de resterende ingredienser blandes og blendes. Der trilles 5 kugler som placeres på en bageplade med bagepapir. Brødkagerne trykkes flade og bages ved 160 grader i ca 20 minutter.


Disse "cookies" blev resultatet. Man må selvfølgelig ikke forvente en sprød cookie, så bliver man virkelig skuffet, de var en anelse bløde i det. Men de smagte lækkert og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg leger med rugbrødscookies.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar