søndag den 18. marts 2012

Chokolade-peanutbutter cookies

Jeg har i de sidste dage ryddet op i køkkenet og faldt i køleskabet over en rest peanutbutter. Peanutbutter trøfler har jeg forsøgt mig med, så derfor kunne jeg kun komme på peanutbutter cookies. Selvom de egentlig ikke er min yndlings, så ville jeg gerne have denne rest af vejen.
Inspiration fandt jeg som de foregående dage hos Anne au Chocolat hvis I ikke allerede har tjekket hendes blog ud, så sæt det på jeres "to do" liste, den er helt bestemt besøget værd !
Min version kommer her.

Ingredienser
90 g smør
60 g brun farin
60 g sukker
1 æg
100 g grov peanutbutter
125 g mel
80 g havregryn
½ tsk bagepulver
en knivspids salt
125 g grofthakket lys chokolade
50 g grofthakket mørk chokolade

Smør, sukker og farin røres til en cremet og luftig konsistens. Æg tilsættes, hvorefter peanutbutteren tilsættes. Herefter tilsættes mel, havregryn, bagepulver og salt og tilsidst den grofthakkede chokolade.  Dejen formes til kugler af ønsket størrelse, der lægges på en bageplade med bagepapir. Tryk kuglerne let flade med fugtede fingre. Kagerne bages i en forvarmet ovn i 10-12 minutter ved 190 grader (varmluft). Bagetiden afhænger dog selvfølgelig af ovnen og størrelsen, så hold øje med kagerne de sidste minutter. De skal være fint gyldne.


Disse lækre cookies blev resultatet.


Hvad bruger I resterne af jeres peanutbutter til ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar