tirsdag den 13. marts 2012

Lakseruller

Puh....jeg skammer mig en anelse, jeg er ikke særlig stabil med hensyn til det her bloggeri, det må jeg altså se at få gjort noget ved. Der bliver lavet masser af mad, men...... Nå, nu må jeg lige komme ind i kampen.

Forleden fik vi denne skønne forret, eller faktisk får vi den ret tit. Min mand er helt vild med lakseruller, så det bliver serveret forholdsvis tit.

Opskriften kommer her og er til 2 personer eller en stor mand ;o)

Ingredienser

75 g friskost pikant (anden smørost kan sagtens benyttes)
1 hvedemelstortilla (ca. 25 cm i diameter)
¼ liter rucola/salatblade (ca. 25 g) 
100 g røget laks i tynde skiver

Tortillaen smørres med friskost, hvorefter rucola/salatblade fordeles over tortilla'en. Tilsidst fordeles laksen over tortilla'en og hele herligheden rulles så stramt sammen som man nu kan. Tortilla'en rulles ind i staniol og ligger på køl 1 time, hvorefter den skæres ud i skiver. Tykkelsen afhænger af ens egen smag, jeg plejer at skære dem ca. 1,5 cm tykke.  



                                         Disse lækre lakseruller blev resultatet. Nam nam......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar