tirsdag den 20. marts 2012

Reste øllebrød

Jeg kan godt se at mange af mine sidste indlæg har en lidt usund karakter, men vi lever faktisk ret sundt hjemme hos os. Så derfor er det vidst ved at være tid til at der kommer nogen af de sundere opskrifter på bordet.
Jeg hader simpelthen at smide rester ud. Igår stod jeg imidlertid med 2 meget triste rugbrøds endeskiver og jeg hader simpelthen enderne. Nå, men de skulle jo ikke gå til spilde af den grund. Så der blev kreeret en lille sund utraditionel øllebrød på resterne.
Opskriften kommer her.

Ingredienser
2 skiver rugbrød
2.5 dl vand
1 revet æble
1 spsk sukrin
½ tsk kanel

Rugbrødet skæres i små stykker og lægges i blød i 2.5 dl vand sammen med det revne æble natten over. Øllebrøden koges op i 10 min og smages til med sukrin og kanel.


Grøden blev serveret med en klat hjemmelavet hindbærmarmelade, der bidrager med lidt syre.

Denne lidt utraditionelle øllebrød (eller brødgrød :o) har en frisk og naturlig sød smag. Det revne æble og den tilsatte kanel giver en friskhed der gør at grøden ikke bliver tung og kvalm.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar