fredag den 16. marts 2012

Bounty

Jeg har inden for det sidste stykke tid fået en ny svaghed, nemlig kondenseret mælk. Denne fantastiske og søde tryllemælk kan bruges i et hav af kager, konfekt, is og så videre.Forleden dag forsøgte jeg mig så med at lave bounty på kondenseret mælk. Inspirationen havde jeg hentet hos Anne au Chocolat, der er en stor chokolade entusiast. Jeg ændrede dog en lille anelse i mængderne, så min version kommer her.

Ingredienser:
200 g kondenseret mælk (1/2 dåse)
140 g kokosmel
100 g mørk chokolade til overtræk

Kondenseret mælk og kokosmelen blandes. Jeg kom herefter kokosmassen i små chokolade forme, men de kan sagtens formes som rigtige bounty stænger. Massen står på køl i en time. Når massen er blevet kold og har sat sig, tages bounty'erne ud af formene og overtrækkes med mørk chokolade.

 
Disse skønne kokosfristelser blev resultatet. Her kan I se dem med og uden chokolade. Næste gang vil jeg nok benytte lys chokolade istedet. Kontrasten mellem den søde creme og den mørke chokolade blev efter gemalens smag lidt for kraftig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar