søndag den 9. oktober 2011

Travl weekend

Jeg har haft en utrolig travl weekend. Min bror skal giftes næste weekend, så jeg har brugt hele weekenden på at bage til festen. Jeg fik æren af at bage småkager til kaffen, så hele huset har været begravet i mel og sukker det meste af weekenden.
Det gav mig muligheden for at gå alle mine opskrifter igennem og lave dem, som jeg synes så spændende ud. Det resulterede bl.a. i lakridssmåkager. Der blev dog også plads til de traditionelle småkager, som der altid serveres hos mine forældre, nemlig kanelkager og pumpenikler.
Det gav mig også mulighed for at få testet AMO's nye julebagebog. Den er simpelthen super god !!!

Der blev bagt følgende småkager:
Kanelkager,
Pumpenikler,
Chokoladestænger,
Kokostoppe med chokolade
Lakrids og hasselnøddespecier,
Tranebærhjerter med hvid chokolade,
Strassburger,
Appelsinkranse,
Ingefærstykker,
Sprøde marcipanchokolader

Nå, men udover at bage småkager blev der også tid til at lave gulerod-abrikos marmelade, blommemarmelade og syltede blommer. Så denne weekend har stået i køkkenets tegn.
Jeg poster opskrifterne efterhånden som jeg får skrevet dem ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar