søndag den 2. oktober 2011

Boller i karry

I dag skulle der serveres boller i karry. Jeg har før forsøgt mig med denne ret, men uden videre held, så i dag skulle det altså lykkes !
Jeg fandt en opskrift i søndagsavisen og i God mad let at lave, men jeg er generelt bare så dårlig til at følge en opskrift, så det endte med at blive en god kombination.
Opskriften kommer her og er til 2-3 personer.

Kyllingeboller
500 g kylling hak
1 æg
Krummen fra 1 skive franskbrød
1 revet løg
salt, peber

Sovs
1 hakket løg
4 dl boullion
3 dl mælk
1.5 tsk karry
jævner

Kylling hak, æg, franskbrød krummer, løg og salt og peber blandes og stilles på køl i 30 min. Herefter koges bollerne i vand tilsat en boullion terning og 2 stk laurbærblade i 10 min. Hakket løg brunes og karry tilsættes. 4 dl boullion brugt til at koge bollerne tilsættes, hvorefter mælken tilsættes. Sovsen koger op og jævnes, hvorefter kødbollerne tilsættes.

                                                         Vi fik ris og lidt grønt til. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar