søndag den 9. oktober 2011

Tranebærsmåkager med hvid chokolade

I anledningen af min brors bryllup d. 15.10.2011, har jeg bagt disse skønne småkager til kaffen.
Opskriften er fra "Byens bedste kager" og kan varmt anbefales.
I bogen står der af opskriften er til ca. 35 stk, men det kommer jo an på størrelsen af udstikkeren, jeg fik væsentlig flere.
Opskriften kommer her

100 g flormelis
180 g smør
75 g hvid chokolade (hakket)
25 g tørrede tranebær (hakket)
250 g mel
korn af 1/2 vaniliestang

Smør og flormelis røres sammen. Chokolade og tranebær vendes i dejen sammen med mel og vaniliekorn. Dejen æltes til den er ensartet, hvorefter den stilles i køleskabet i 30 min. Herefter rulles dejen ud og hjerter stikkes ud. Jeg brugte en blomst istedet. Kagerne bages i ovnen ved 190 grader i 10 min.


Kagerne skal pyntes med glasur eller chokolade, jeg har ikke helt besluttet mig endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar