mandag den 5. december 2011

Rutebiler

Jeg var på besøg hos min kusine en dag. Hendes datter havde bagt rutebiler til spejder. Det inspirerede mig til at lave rutebiler en dag. Opskriften fandt jeg hos anjasopskrifter og er uhyre simpel. Jeg tænkte at selvom opskriften er simpel, skal det nok ende med at gå galt alligevel. Men resultatet blev faktisk utrolig vellykket, til min store overraskelse. Opskriften kommer her:


Ingredienser:
500 g flormelis
2 bægre æggehvide
3 spsk kakao
 

Flormelis og æggehvide røres en anelse sammen, hvorefter kakao’en tilsættes og massen røres færdig til den er en anelse stiv. Massen kommes i en sprøjtepose og sprøjtes ud på en bageplade med papir, cirka 4 cm lange. Jeg brugte en mellemstor tylle. ”Busserne” kages midt i en forvarmet ovn ved 150 grader i cirka 15 minutter.
De kan godt være lidt drilske og nogle ”vælter” lidt under bagningen. Men de smager stadig rigtig godt.

Disse lækre rutebiler blev lavet i en fart og er utrolig simple at lave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar