mandag den 5. december 2011

Browniemuffins

Hver anden tirsdag tilbringer jeg for tiden sammen med min skrivegruppe. Sidste tirsdag da vi mødtes havde jeg lovet at bage kage. Og just som man skal bage, kan jeg aldrig finde ud af hvad jeg gerne vil bage. Valget faldt på en tilfældig browniemuffin. Jeg fandt opskriften i Leila Lindholms ”A piece of cake” og lavede et par små justeringer. Jeg siger jer resultatet blev fantastisk. Jeg er virkelig ikke så meget til brownies, jeg synes de er gjort meget bedre end de i virkeligheden er, men disse smagte simpelthen intet mindre end fantastiske, og opskriften kan virkelig anbefales. Jeg halverede opskriften og fik 5 store og velsmagende muffins. Min version af opskriften kommer her:


Ingredienser:
1 æg
1 dl sukker
½ tsk vaniliesukker
25 g smeltet smør
¼ dl olie
½ dl lys sirup
1 dl hvedemel
½ dl kakao
½ tsk bagepulver
1 nip salt
50 g smeltet chokolade


Æg, sukker og vaniliesukker piskes lyst og skummende. Smeltet smør, olie og sirup blandes i æggemassen. Hvedemel, kakao, bagepulver og salt blandes og vendes forsigtigt i dejen. Smeltet chokolade vendes i dejen. Muffins formene fyldes 2/3 del op og bages i cirka 12 min ved 175 grader i en forvarmet ovn. Kagerne synker lidt på midten når de tages ud.

Disse vildt lækre brownie-muffins blev resultatet !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar