torsdag den 29. december 2011

Chokolademousse

Forleden dag kom manden hjem med 8 skønne langstilkede roser til mig, fordi jeg havde fået accepteret to artikler.

Derfor skulle han altså forkæles lidt. Derfor besluttede jeg mig for at lave chokolademousse til ham, en af hans absolut yndlingsdesserter. Opskriften kommer her og er til 4 personer.

Ingredienser:
5 past. æggeblommer
2 past. æggehvider
2.5 dl piskefløde
1 dl sukker
100 g kogechokolade

Sukker og æg piskes hvidt og luftigt. Chokolades smeltes, afkøles og hældes i blandingen. Æggehvider piskes og røres forsigtigt i blandingen. Tilsidst piskes fløden og røres i blandingen. Den færdige mousse kan portion anrettes eller hældes i en stor skål. Moussen stilles på køl i 1-2 timer.

Desserten faldt i god jord, rent faktisk nåede jeg ikke at få taget et billede inden han var gået i gang og vupti, så var hele skålen tom !



Jeg er ikke så meget til chokolademousse, fordi jeg ikke bryder mig om smagen af chokolade. Men fordi jeg brugte en hel alm. mørk chokolade uden for høj kakao procent blev den faktisk rigtig god. Er man omvendt rigtig glad for smagen af chokolade, kunne jeg godt forestille at den vil være rigtig god med 70 % mørk chokolade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar