tirsdag den 1. maj 2012

Chokoladeis

Jeg tester min nye ismaskine på livet løs og den er efterhånden kørt godt ind :o) Sidste gang stod der chokoladeis på menu'en. Indtil videre har jeg været godt tilfreds med opskrifterne der fulgte maskinen, så denne gang valgte jeg også at prøve opskriften fra hæftet.
Opskriften kommer her

Ingredienser
2 æggeblommer
100 g flormelis
250 ml sødmælk
200 ml piskefløde
15 g kakao
40 g fint hakket toblerone

Æggeblommerne piskes sammen med sukker og kakao og 50 ml af mælken, indtil kakao'en er opløst. Herefter tilsættes resten af mælken og blandingen røres godt sammen. Fløden piskes til den næsten er stiv, hvorefter den blandes med kakaoblandingen og der blandes grundigt. Blandingen hældes i den tændte ismaskine og der røres i ca 45 minutter. Den hakkede chokolade tilsættes når halvdelen af tilberedningstiden er gået. Efter ca 45 minutter kan isen sættes i fryseren eller man kan spise den ! Vi skal som regel lige smagsteste inden den ryger i fryseren.


Denne chokolade is blev resultatet. Chokoladesmagen er på ingen måde gennemtrængende, hvilket gør den meget børnevenlig. Jeg savner dog en mere intens smag af chokolade, så næste gang der skal laves chokoladeis vil jeg forsøge mig med at tilsætte noget smelte chokolade.

Men super god børne is !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar