onsdag den 2. maj 2012

Mysli

Noget jeg især holder af til mine mellemmåltider i weekenderne er en god gang mysli ovenpå yoghurt. Det har taget mig noget tid at få helt styr på hvilke kornprodukter der er ok at spise når man har PCO, men nu har jeg vidst fået styr på det. Jeg er begyndt at benytte en base af sojaflager og rugflager. Sojaflager lyder måske lidt klamt, det gjorde det ihvertfald for mig inden jeg smagte det. Men jeg blev virkelig positivt overrasket, så prøv det inden du rynker på næsen !!!!!
Fortiden blander jeg følgende mysli:

1.5 dl rugflager
1.5 dl sojaflager
½ dl græskarkerner
½ dl solsikkekerner
½ dl tørrede tranebær (eller kirsebær, bare ikke rosiner)
½ dl grofthakkede nødder (gerne mandler)

Nu og da rister jeg også blandingen i sukrin, men det er meget forskelligt. Jeg synes egentlig ikke at jeg mangler sødmen, det er i min verden total overvurderet at mysli skal være sød. Mange af de færdigblandede mysli'er som man kan købe i butikkerne, minder jo mere om slik end om et morgenmadsprodukt.



Vupti ! En enkelt og lækker eftermiddagssnack. Hvem har sagt at det simple ikke kan være lækkert ?

1 kommentar: