søndag den 5. februar 2012

Hjemmelavet æblejuice

Min kusine har en fantastisk nabo! Han har nemlig en kæmpe stor æblepresser. Man kommer bare med alle sine æbler og resultatet er masser af dejlig friskpresset saft.


Saften er dejlig syrlig og en anelse grumset, ligesom økologisk æblejuice. Mange æblejuice er sukkersød, men denne er bare frisk og lækker.

I samme omgang fik vi kaffebrød! Jeg havde aldrig hørt om kaffebrød før min kusine introducerede mig for dem. Jeg fandt til min store overraskelse opskriften på kaffebrød i Meyers kager. Man kommer i alt sin enkelthed makronmasse ovenpå en skive lyst brød og bager brødene indtil makronmassen er gylden. De bør spises lune og allerhelst på bagedagen.


Kaffebrød - interessant bagværk !!

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud:)

    SvarSlet
  2. Jamen det var det skam også Mona. Det giver lidt ekstra hygge i dette kolde vejr ;o)

    SvarSlet