lørdag den 7. januar 2012

Hindbærsnitter

Udover at lave konfekt til nytår lavede jeg også en portion hindbærsnitter.

Opskriften fandt jeg i Mette Blomsterbergs nye kogebog "Blomsterbergs lækkerier". Jeg har ikke lavet de store ændringer i opskriften, men den kommer alligevel her:

Ingredisenser:
Korn af 1/2 vanilie strang
70 g flormelis
150 g tempereret smør
250 g hvedemel
1 tsk bagepulver
1/2 dl vand
hindbær marmelade

Vaniliekornene blandes med flormelisen, så kornene skilles ad. Hverefter æltes vaniliekorn, flormelis, smør, hvedemel og bagepulver sammen. Til sidst tilsættes vandet og dejen æltes smidig og glat. Herefter står dejen i køleskab i ca. 30 min. Hverefter rulles dejen ud så den er ca 3 mm tyk. Det er meget vigtigt at dejen er tynd, ellers bliver stykkerne for tykke. Udstik cirkler, ca. 8 cm i diameter. Læg de udstukne cirkler på en bageplade med bagepapir og bag dem i 7-8 min ved 190 grader. De må gerne være meget lyse.
Når de bagte cirkler er kolde smørres halvdelen af dem med hindbærmarmelade, ca. 2 tsk pr. bund. Der lægges en kagecirkel ovenpå. Tilsidst laves en helt almindelig glasur, der smørres på toppen af kagerne og snitterne drysses med krymmel eller hvad man nu har lyst til at komme på.
Jeg fik ca 12 stk ud af denne opskrift.


Disse lækre runde hindbærsnitter blev resultatet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar