lørdag den 7. januar 2012

Amerikanske burgerboller

Opskriften til disse lækre burgerboller har jeg fundet i Rikke Grybergs "Byens bedste brød". Bollerne er dejlig grove og der er masser af bid i dem. Opskriften kommer her:

Ingredienser
50 g gær
4.5 dl vand
2 store æg
100 g sukker
500 g hvedemel
500 g grahamsmel
50 g blødt smør
1 æg til pensling
sesam

Gæren opløses i vandet, hvorefter sukker og æg tilsættes. Hvedemel og grahamsmel røres i lidt efter lidt. Til sidst æltes det bløde smør ind i dejen. Dejen hviler tildækket i mindst 30 min. Herefter deles dejen i 15-25 stykker afhængig af hvor store boller man gerne vil have. Jeg fik 17 stk ud af denne portion. Stykkerne rulles runde hvor efter de lægges på en plade med bagepapir og stykkes flade. Bollerne efterhæver i ca 45 min hvorefter de pensles med sammenpisket æg og drysses med sesam. Burger bollerne bager ca. 10 min ved 210 grader til de er gyldne.


Disse lækre burgerboller blev resultatet. Men de er nok en anelse for grove efter mandens smag !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar