fredag den 27. januar 2012

Chokoladecookies

Det er ved at være et stykke tid siden at jeg har fået blogget om alle de skønne mad eksperimenter der foregår i vores hjem, så jeg er en anelse bagud: Nuvel, jeg må jo bare starte fra enden ;o)
Det kan til tider være en anelse frustrerende at leve på en pcovenlig kost, der er mange ting der pludselig er blevet "forbudt". Det giver grund til et par udfordringer, som blot skal løses.

Forleden forsøgte jeg mig med disse PCOvenlige chokolade cookies, opskriften fandt jeg på pcoliv
Jeg fulgte ikke opskriften til punkt og prikke, så opskriften jeg benyttede kommer her:

Ingredienser
100 g smør
5 spsk sukrin
100 g kamutmel
80 g mandelmel
1 tsk bagepulver
1.5 tsk vaniljepulver
25 g kokos
2 æg
100 g mørk Chokolade
50 g hakkede hasselnødder
Et par dråber mandelessens

Smør og mel æltes sammen i en skål. Æg og sødestoffet tilsættes og massen røres godt igennem. Kokosmel, vaniliesukker og bagpulver tilsættes og det hele æltes godt. Tilsidst tilsættes hakkede nødder og hakket chokolade. Læg små dejklatter (ca. 1 spsk) på en bageplade med bagepapir. Kagerne glattes til en ønsket tykkelse og størrelse med en ske fugtet med vand. Kagerne hæver en lille smule. Kagerne bages i 10 minutter ved 180 grader. Hold godt øje med kagerne da de hurtigt får for meget:-)

Kagerne smagte fint, de var sprøde i kanten og en anelse bløde i midten. Men hånden på hjertet.....så kan jeg nu bedst lide dem med rigtig sukker i ;o)


Billedet har jeg lånt fra pcoliv, jeg har stadig ikk fået købt et efter vi havde indbrud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar