lørdag den 26. november 2011

Cookies med chokoladestykker

Denne opskrift er fra ”Chococo” af Claire Burnet. Jeg har lavet et par ændringer. Opskriften som jeg benyttede kommer her. Det er helt klart en af de bedre opskrifter.

Ingredienser

125 g usaltet smør, stue temperatur
75 g lyst muscovadosukker
150 g hvedemel
1 tsk bagepulver
1 spsk sødmælk

1 tsk vaniljesukker

100 g lys chokolade

100 g hakkede hasselnødder


Smør og sukker røres let og luftigt, hvorefter mel, bagepulver og mælk tilsættes. Chokolade, nødder og vaniljesukker røres i dejen. Dejen deles i 12 kugler (jeg fik 20) og anbringes på en bageplade beklædt med bagepapir. Der skal være rigeligt med plads omkring kagerne, fordi de flyder ud under bagningen. Hver kage klemmes lidt med fingrene, så man får en kage på ca. 5 cm i diameter. Kagerne bages i en forvarmet ovn ved 180 grader i 12-15 min, til de er gyldenbrune. Lad kagerne køle af på pladen et par minutter, hvorefter de lægges over på en bagerist.
Kagerne kan opbevares 5 dage i en lufttæt beholder, men mon ikke de er spist inden da ;o)
Denne cookie er faktisk meget god. Den er ikke alt for sød, fordi der er ikke så meget sukker i. Jeg fortsætter dog jagten på den perfekte cookie.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar