lørdag den 26. november 2011

Chocolate chip cookies

Denne opskrift fandt jeg for noget tid siden på www.erdusulten.dk og skulle nu testes, jeg lavede dog kun halvdelen af portionen.

Ingredienser:
1 æg
125 g smør
75 g rørsukker
75 g sukker
½ tsk salt
170 g hvedemel
½ tsk bagepulver
½ tsk kogende vand
100 g chokolade

Æg, smør og sukker røres let og luftigt. Mel tilsættes lidt efter lidt mens der piskes. Bagepulveret hældes i det kogende vand og blandes i dejen. Den grofthakkede chokolade vendes i dejen. Dejen står på køl i mindst 2 timer, gerne natten over.

Dejen sættes på en bageplade beklædt med bagepapir. Der skal være rigeligt med plads omkring kagerne, fordi de flyder ud under bagningen. Hver kage klemmes lidt med fingrene. Kagerne bages i en forvarmet ovn ved 175 grader i ca. 15 min, til de er gyldenbrune. Lad kagerne køle af på pladen et par minutter, hvorefter de lægges over på en bagerist.

Kagerne kan opbevares op til 2 uger i en lufttæt beholder, men mon ikke de er spist inden da ;o)

 Jeg fik ca. 20 cookies ud af denne opskrift.

Kagerne blev meget fine. De er lidt søde i det. Næste gang vil jeg nok tilsætte nogle nødder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar